VIDEO: The carbon fighters

Carbon Fighters is a further step in its sustainable development strategy. Carbon Fighters intends to be “the first worldwide community to fight Carbon in a creative and playful way in the business environment”.



Advertising Agency: TBWA\MAP, Paris, France

PUB: Stella Artois AR Xmas e-Card

Stella Artois has launched a Christmas "Send a Card, Save a Tree" campaign that lets consumer send a free, branded, beer-themed augmented reality Christmas eCard.


video

PUB: Honda imagination

J'ai hâte de voir le making of de cette pub Honda.

303 is launching a new campaign for the Honda Jazz dubbed ‘Imagination’ which demonstrates the car’s versatility and interior space using flowing Mega Bloks.

The children’s plastic blocks flow in and out of the car, transforming into a series of objects along the way – a giant dog chasing a ball, a sneaker-wearing octopus, a surfboard riding a tidal wave and a submarine.

To produce the commercial the technical team measured the interior of the Honda Jazz, calculating the total volume of the car to be equivalent to 1,469,333 Mega Bloks. Each object in the TVC was then designed using this full complement of blocks, and the commercial finally stitched together from 366 still photographs taken over 12 hours.

PUB: Combat pour la vie

La Société canadienne du cancer et DDB Toronto invitent la population à se joindre au combat dans une campagne pancanadienne plutôt mordante. Déclinée en messages télé, imprimés, radio, en ligne et sur le site Combatpourlavie.ca

video<

SITE: The Truth About Smart

Découvrez point par point les avantages parfois surprenant offerts par la Smart.

smart,the Truth About Smart, jean julien guyot, ipub, blog, strategy, ipub.ca.cx, infopub.blogspot.com

CONCOURS: A quoi rêvent les Québécois(es) ?

Le concours Lottomax invite les internautes à créer des vidéo illustrant leurs rêves. Le gagnant se verra offrir un voyage pour 2 personnes (2 destinations au choix :voyage exotique à Tokyo ou Safari photo en Afrique du Sud). Au regard du gros lot offert il semble que cela corresponde avec le premier rêve des Québécois(es). Dans le top 3 des rêves on retrouve:

- voyager autour du monde
- aider les autres (cause, santé, famille)
- construire une maison

Un exemple de création vidéo:



Les résultats du concours seront dévoiler lors d'une grande soirée fin janvier 2010. D'ici là les participants ont jusqu'au 6 décembre pour soumettre leurs vidéos et obtenir un max de votes.

PUB: There's music in the air by Sony

There's music in the air. TV ad for PlayNow plus, Sony Ericsson's new music service.

PUB: Si les dealers disaient enfin la vérité

Si les dealers disaient enfin la vérité. Deux des trois films viraux diffusés sur Internet à l'occasion de la campagne 2009 "Drogues : guette l'info, traque l'intox" de l'Inpes




TENDANCE: consommation 2010

Bientôt 2010 :)



via

SITE: Cirque du Soleil Xmas

Win show tickets, send free greeting E-cards and offer other gifts from Cirque du Soleil :

http://www.cirquedusoleil.com/en/promo/2009/holiday/home.aspx


PUB: Casa do Menor

A heartbreaking video from Italy for Casa do Menor, an organization that work in Brazil and Africa to guarantee minors’ rights and fights against sexual abuse.
“Sexual abuse can be a heavy burden for a child. Help us. Casa do Menor.”



via

PUB: Garmin Xmas

Late-night holiday revelry with a nutcracker and his nüvi.



via

PUB: Movember Alvaro chante Chiquita

Movember est une célébration annuelle de la moustache qui se déroule tout le mois de novembre afin de sensibiliser le public à la santé masculine, particulièrement au cancer de la prostate et au cancer des testicules.

PUB: Orangina Shake that ass

A dance audition aimed at the world’s most talented and up-and-coming performers has been unveiled online at shakethatorangina.com

video

Dancers will compete for a one-year contract worth € 10000 on the 2010 Orangina Dance Team. Winners will travel around the world to various dance capitals, and will be featured on posters, billboards, flyers, online videos etc.

PUB: YFKE viral revealed

Fin octobre Eloi Paré nous faisait part de son écoeurantite du sexe partout pour ce qui semblait être un viral Samsung. Hors il n'en est rien c'est pour la marque hollandaise de prêt à porter Van Gils.




PUB: SCHWEPPES XMAS

Cette année encore Noël incarne la nostalgie (ce n'est pas un concept des plus créatifs on est d'accord), à croire que c'est la tendance du moment. Après le voyage en 1963 Stella Artois, SCHWEPPES nous fait également voyager dans le temps avec une fine touche d'humour.



autres vidéos via

PUB: McCain La magie de la patate

An enchanted potato factory is the scene of this latest work for McCain's, created by Beattie McGuinness Bungay.

PUB: Demi Moore wants You

We all want to be WANTED but what is it we are Wanting? Send me your videos of what you are Wanting in a Man or what you are Wanting in a Woman! Send it to Youtube and tag it: URWanted or email it to URWanted09@gmail.com



la réponse de Bruce.

To promote Demi Moore Perfume: WANTED.

PUB: Stella artois back in times

Live from 1963. Welcome to the first eco-chic show on Le Toube. Join host Alain du Monde as he declares his love for Mother Nature and welcomes a gaggle of chic guests who also live green. A really fashionable, flattering shade of green. STELLA ARTOIS.

PUB: Taiwan army recruits

Comme si la guerre était un jeu...

Recruitment Center of National Armed Forces (國防部人才招募中心)

BLOG: DE RETOUR

Me voici de retour après 3 semaines de congé paternité.

jean julien guyot, ipub, strategy, blog, montreal, ipub.ca.cx, infopub,blogspot.comMerci pour votre confiance et votre patience.
La veille ipub recommence cette semaine :)

PUB: Orange snowball xmas

c'est Nowel.........toute l'année...si avec ça je crois pas au Père Noël, je ne suis pas un bon consommateur ;)

 

IPUB.CA.CX DE LA PUB RIEN QUE DE LA PUB ! - Copyright 2003-2009 All Rights Reserved
Accessible via : BLOGSPOT--JEAN-JULIEN.COM
C'est quoi ipub.ca.cx ¦ C'est un blog qui diffuse gratuitement de l'information sur la publicité et les communications partout dans le monde.
C'est le premier blog québécois qui parle de publicité et qui s'adresse à la fois aux professionnels et aux étudiants.
C'est un formidable moyen de donner son point de vue et de démarrer des discussions.
C'est un outil d'échange au service d'une communauté de passionné(e)s!