ÉTUDE : Les habitudes des chinois avec Internet

NEW YORK — A typical Chinese Internet user is a young male who prefers instant messaging to e-mail, rarely makes on-line purchases and favours news, music and games sites, according to a new study.

The only major public opinion research tracking Internet use in China, the survey was conducted in five cities by Guo Liang of the prominent Chinese Academy of Social Sciences in Beijing, the government's main think tank.

According to the study, released Thursday at the Brookings Institution in Washington, about two-thirds of survey participants use the Internet for news — often entertainment-related — or for on-line games. About half download music and movies. Suite sur le Globe&Mail

Aucun commentaire:

 

IPUB.CA.CX DE LA PUB RIEN QUE DE LA PUB ! - Copyright 2003-2009 All Rights Reserved
Accessible via : BLOGSPOT--JEAN-JULIEN.COM
C'est quoi ipub.ca.cx ¦ C'est un blog qui diffuse gratuitement de l'information sur la publicité et les communications partout dans le monde.
C'est le premier blog québécois qui parle de publicité et qui s'adresse à la fois aux professionnels et aux étudiants.
C'est un formidable moyen de donner son point de vue et de démarrer des discussions.
C'est un outil d'échange au service d'une communauté de passionné(e)s!