CONCOURS : digital marketing awards

dieselmarketing, commercial creativity, jean julien guyot, conversational capital, digital marketing awards MGM Grand's website by Diesel, Montreal takes home Best of Show at Digital Marketing Awards
Launched this summer and designed by Diesel in Montreal, Maximum Vegas (http://experience.mgmgrand.com) uses music and dreamy video sequences to give potential guests the full sights and sounds of the hotel. “You felt like you were right there in Las Vegas even if you were in front of your computer in Vancouver or Toronto. It let you experience what the hotel lobby was like, the rooms, everything,” says Jeff Smith, DMA co-chair and senior manager interactive marketing and ebusiness at HBC in Toronto.
Source : Maximum Digital

MGM GRAND





TITLE: Experience Maximum Vegas
PRODUCT/SERVICE: MGM Grand Hotel & Casino
MARKETER: MGM Grand, Las Vegas
AGENCY: Diesel, Montreal
WEB DEVELOPERS: Pierre Paquet, Andre McDonald, Sylvie Tremblay, Robert Limoge
CREATIVE DIRECTORS: Philippe Meunier, George Giampuranis
COPYWRITERS: Tony Babinski, John Zapf
ART DIRECTOR: Nicolas St-Cyr
DESIGNER: Dave Roberts
PROGRAMMERS: Steve Mathieu, Alain Vézina,Patrick Matte, Louis-Philippe Tremblay
PRODUCER: Richard Jean-Baptiste
PRODUCTION MANAGER: Julie Demers
ANIMATOR: Patrick Matte
CLIENTS: David Van Kalsbeek, Michael Perhaes, Steven Ng, MGM Grand
AGENCY ACCOUNT MANAGERS: Annie Verrier, Martin Gauthier
3D & POST-PRODUCTION: Fake Studio
URL: http://experience.mgmgrand.com

Tous les détails : ICI
Extraits vidéos lors de la journée Grafika en septembre : ICI

QU'EN PENSEZ-VOUS ?

1 commentaire:

Gots a dit...

Merci Jean-Julien d'avoir pris le temps de parler de notre réalisation.

- Martin Gauthier

 

IPUB.CA.CX DE LA PUB RIEN QUE DE LA PUB ! - Copyright 2003-2009 All Rights Reserved
Accessible via : BLOGSPOT--JEAN-JULIEN.COM
C'est quoi ipub.ca.cx ¦ C'est un blog qui diffuse gratuitement de l'information sur la publicité et les communications partout dans le monde.
C'est le premier blog québécois qui parle de publicité et qui s'adresse à la fois aux professionnels et aux étudiants.
C'est un formidable moyen de donner son point de vue et de démarrer des discussions.
C'est un outil d'échange au service d'une communauté de passionné(e)s!